Familieviering: De eerste stap

donderdag 07 oktober 2021

Op 17 oktober vindt de eerste familieviering plaats. Het thema is: De eerste stap. Een familieviering is een nieuw concept waarbij het gaat om omzien naar elkaar én om de verbinding tussen jong en oud.

Om dit goed vorm te geven, zijn er in de viering enkele aanpassingen in vorm, muziekkeuze en taalgebruik, maar de inhoud blijft zeker behouden.

Het verhaal van Ruth
Tijdens deze familieviering gaan we aan de slag met het verhaal van Ruth. Het is de eerste stap die we als gemeente samen zetten in het ervaren van familievieringen. Maar ook Ruth heeft verschillend keren een eerste stap gezet:

• de eerste stap om haar eigen land te verlaten en Naomi te volgen;
  • de eerste stap om aren te rapen op het land van Boaz;
  • de eerste stap om aan de voeten van Boaz te liggen.

Zelf aan de slag
We starten deze eredienst met z’n allen. Daarna gaat iedereen op haar of zijn manier aan de slag met het thema. Dat kan bijvoorbeeld door middel van een puzzel, een spel, een knutselactiviteit, een muzikale activiteit of een gesprek. We sluiten de viering weer samen af.

Samen lunchen
Na de dienst lunchen we met z’n allen. Neem daarvoor zelf een lunchgerecht mee. De meegebrachte lunch, graag afgestemd op de jeugd, delen we met elkaar. Neem dus iets lekkers mee naar de viering!

Beperkte online viering
Door deze andere opzet, waarbij de verwerkingsactiviteiten plaatsvinden in de kerk, hal en Voorhof, is het niet mogelijk om alles via de online kerkdienst mee te vieren. De gezamenlijke opening en het slot is wel online te volgen. Daarom hopen we je gezellig in de kerk te ontmoeten. Vier jij deze familieviering ook met ons mee?

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts