Terugblik op fijne familiedienst (mét video!)

donderdag 21 oktober 2021

Het was met recht een familiedienst op 17 oktober. De jongste bezoeker was 13 maanden en de oudste 94 jaar. En beiden genoten van de fijne dienst, net als de andere aanwezigen.

Na een korte inleiding op het verhaal van Ruth, gingen de kerkbezoekers in groepen uiteen. Ze konden kiezen uit allerlei activiteiten: broodjes bakken boven een vuurtje, puzzelen en kleuren, een kruiwagenrace, een rap over Ruth maken, vertellen waarvoor je dankbaar bent, en nog veel meer.

Samen lunchen
Iedereen deed enthousiast mee. Tijdens de activiteiten ontstonden mooie gesprekken. Na een klein half uurtje kwam iedereen weer bij elkaar in de kerk om de dienst samen af te sluiten. Na de dienst was er een gezamenlijke lunch. We kijken terug op een fijne eerste familiedienst. Dit smaakt zeker naar meer!

Bekijk de video voor een sfeerimpressie:

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts