Collecte voor Bethania op 15 mei

woensdag 11 mei 2022

Zondag 15 mei is de collecte voor ‘Bethania’ in Moldavië, het gezamenlijke Kerk In Actie-project van Hilvarenbeek, Oisterwijk en Tilburg.

Bethania speelt nu een grote rol bij de opvang van duizenden vluchtelingen uit Oekraïne. Het hoofdkantoor van Bethania ligt vlak bij de grens met Oekraïne. Vanaf dag één van de oorlog begon Bethania met het verstrekken van onder meer voedsel, transport en onderdak aan deze vluchtelingen. Daarnaast zijn ook hun centra opengesteld voor de vluchtelingen.

Ouderen én kinderen

Daarnaast draagt Bethania ook nog steeds zorg voor ouderen en kinderen die in Moldavië in grote armoede leven. Ouderen in Moldavië kunnen vaak op niemand terugvallen, niet in hun eigen levensonderhoud voorzien en zijn eenzaam. Het team van Bethania blijft doen wat ze kan voor deze ouderen. Zij voorzien hen van de nodige zorg, kachelhout en voedselpakketten. Kinderen vinden bij Bethania een veilige plek goede begeleiding, liefde en wat een vrolijkheid.

Geef ook

Met onze steun kan Bethania vluchtelingen, ouderen en kinderen blijven helpen. Je bijdrage blijft daarom ook nu hard nodig. Maak je gift over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk, onder vermelding van ‘Moldavië’.

Namens ZWO en Diaconie,
Jantsje Bakkeren, Hans Zaaijer en Marieke Traksel

Meer informatie over het project

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma