Bomvolle kerk met Hemelvaart

donderdag 26 mei 2022

Dit jaar vierden we de Hemelvaartviering van de samenwerkende gemeentes Hilvarenbeek, Oisterwijk en Tilburg in Oisterwijk. Voor het eerst sinds lange tijd hadden we een volle kerk. We waren bijna vergeten hoe fijn het is om met zoveel mensen te zingen!

Voorafgaand aan de viering namen zo’n 40 mensen deel aan het Hemelvaartontbijt. Voor de kerkdienst had zich een jeugdclub van 40 kinderen en jongeren inclusief begeleiding aangemeld. Zij waren op kamp in Goirle.

Preekbingo

Tijdens de dienst deden de jongeren mee aan een ‘preekbingo’ die ds. Winanda de Vroe had gemaakt. Op een bingokaart konden ze woorden aankruisen die ze tijdens de preek hoorden. Wie een rijtje goed had, mocht tijdens de preek ‘bingo!’ roepen en won een prijs.

Liturgisch bloemstuk

Voor in de kerk stond een prachtig liturgisch bloemstuk dat de Hemelvaart verbeeldde. En na afloop van de dienst was er koffiedrinken. Dankzij het mooie weer werd er op de binnenplaats volop gespeeld. Het was een mooie start van het lange Hemelvaartweekend!

> Bekijk de foto’s

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer