Terugblik op mooie Pinksterdagen

woensdag 08 juni 2022

De zaterdag voor Pinksteren hebben we lang getwijfeld over de vraag of we de Pinksterdienst in het Natuurtheater in Oisterwijk wel door zouden laten gaan. De weersvoorspellingen waren immers niet zo best!

Zondagochtend vroeg hebben we de knoop doorgehakt en de gok gewaagd. We plaatsten de mededeling ‘De Pinksterdienst in het Natuurtheater gaat door’ op de website. En het bleef droog! Het was een fijne viering met als thema ‘Veerkracht’. De kinderen bouwden een toren: hoeveel veerkracht heb je als een toren steeds maar omvalt?

Fietstocht

Op Tweede Pinksterdag was er een fietstocht naar Vught georganiseerd. Ondanks het toen ook niet zo geweldige weer gingen er toch maar liefst 16 fietsers op pad naar de Lambertuskerk in Vught en weer terug. Er kwamen ook Vughtse gasten naar onze kerk. Kees Welmers gaf ze daar een rondleiding. In Vught werden onze gemeenteleden warm ontvangen met koffie, thee en zelfgebakken bananencake. Ook speelde het carillon.

> Bekijk alle foto’s

> Beluister de Pinksterdienst

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz