Collecte voor Moldavië

woensdag 24 augustus 2022

Op zondag 28 augustus collecteren we in de dienst voor Bethania in Moldavië, ons project van Kerk in Actie. De ouderen en kinderen daar blijven (financiële) hulp nodig hebben.

In het dagcentrum van Bethania worden kinderen ondersteund bij het maken van hun huiswerk, ze krijgen hier een maaltijd en de mogelijkheid voor psychosociale hulp. Er zijn dagelijks sport- en buitenactiviteiten en elke maand worden de verjaardagen van de kinderen gevierd. Hiermee wil Bethania voorkomen dat de emotionele, fysieke en sociale groei van kinderen in gevaar wordt gebracht.

Kwetsbare ouderen

Vanuit haar dagcentrum voorziet Bethania de meest kwetsbare ouderen in de dorpen Tintareni en Bulboaca van thuiszorg en een warme maaltijd. Deze ouderen zijn vanwege hun lage pensioen niet in staat om financieel rond te komen. Met deze collecte steun je het werelddiaconale werk van Bethania. Van harte aanbevolen!

Nieuw project

Dit is overigens het laatste jaar dat we als samenwerkende gemeentes Hilvarenbeek, Oisterwijk en Tilburg Bethania steunen. In september/oktober kun je kiezen voor een nieuw project. Je hoort hier binnenkort meer over.

Hans Zaaijer, Jan Marcelis, Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer