Startzondag: Aan Tafel!

zondag 04 september 2022

Op 11 september is het weer Startzondag! We vieren dat het kerkelijk seizoen weer van start gaat. Het jaarthema is: ‘Aan Tafel!’. Wat past er dan beter om deze zondag ook samen aan tafel te gaan en gezellig samen te lunchen.

De startzondag is ook een familieviering, waarbij we ons op verschillende manieren verdiepen in de Bruiloft te Kana. Ook is er aandacht voor Frederique en Jens die de overstap maken van de kinderkerk naar de Jeugdkerk. Én we staan stil bij onze vele vrijwilligers zonder wie we geen kerk zouden kunnen zijn.

Samen lunchen

We sluiten de viering af met een gezamenlijke lunch waarbij iedereen wat meeneemt. Dus fijn als je iets lekkers meebrengt: broodjes, een salade, groentespiesjes, of wat je maar kunt verzinnen. Voor drinken wordt gezorgd. Zo kunnen we allemaal samen aan tafel!

Lunch tijdens een vorige startzondag.

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer