Stemmen voor een nieuw Kerk in Actie-project

donderdag 15 september 2022

Aan het eind van dit jaar loopt de steun voor het Kerk in Actieproject Bethania in Moldavië af. We gaan een nieuw goed doel steunen, en alle gemeenteleden mogen een stem uitbrengen op het doel dat ze het meeste aanspreekt.

Kerk in Actie heeft het beleid gewijzigd. We kiezen niet meer uit projecten maar uit zeven focuslanden: Indonesië, Bangladesh, Moldavië, Colombia Libanon, Rwanda en Ghana. Per land steunt Kerk in Actie drie à vier projecten. Voorbeelden van projecten zijn: vluchtelingenwerk, tegengaan van kinderarbeid, landbouwondersteuning of diaconale steun.

Kies uit drie landen

De samenwerkende gemeentes Hilvarenbeek, Tilburg en Oisterwijk hebben samen met Kerk in Actie drie landen uitgekozen: Rwanda, Colombia en Libanon. We  hebben voor deze landen gekozen omdat er voldoende informatie beschikbaar is over deze landen en haar projecten. De informatievoorziening voor de andere focuslanden staat nog in de kinderschoenen. Je kunt tot 15 oktober je voorkeur voor een land doorgeven.

Vragen?

Tijdens de dienst van 18 september krijg je meer informatie over deze landen en het stemmen. Je kunt dan ook vragen stellen en een stem uitbrengen.

Hoe stem je?

Je kunt tot 15 oktober je stem voor je voorkeursland mailen naar zwo-oisterwijk@hotmail.com. Je kunt ook een stembriefje invullen en in de doos in de hal van de kerk stoppen.

Klik op de eerste dia hieronder om de presentatie van zondag 18 september te openen:

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren, Jan Marcelis en Marieke Traksel

Het contact met kerkelijke gemeente biedt me structuur en handvatten om mijn geloof levend te houden en door me actief in te zetten kan ik ook wat van dit geloof laten zien. Daarom bezoek ik de kerkdiensten en hou ik me graag bezig met allerlei organisatorische zaken binnen de kerk. Mijn man en ik hebben een paar jaar in Canada gewoond. Maar ook vanuit daar voelde ik me betrokken bij ons gemeente en bleef ik de kerk volgen.

Gerda van der Gaag