Kerstengelen gezocht!

donderdag 10 november 2022

Alweer twee jaar  is tijdens de adventstijd ons engelenuitzendbureau geopend. Dit bijzondere uitzendbureau heeft als taak kerstengelen te werven. Zij sturen deze engelen op weg naar mensen die wel wat licht, aandacht en warmte kunnen gebruiken. Ook dit jaar is het engelenuitzendbureau weer geopend: van 27 november t/m 24 december.

Wat doet een kerstengel?

Een kerstengel levert iedere adventsweek (dus vier keer) een kleine attentie af bij een medemens die door het uitzendbureau wordt toegewezen. Een kaartje of een gedicht, zelfgebakken koekjes, een kaarsje of iets anders creatiefs. Het gaat om het gebaar, niet om dure of grote dingen.

Wie kan een kerstengel zijn?

Iedereen! Eén ding is belangrijk: je moet proberen ‘onzichtbaar’ te zijn. Het is de bedoeling dat de kerstengel anoniem blijft voor de medemens aan wie je aandacht geeft.

Wat doet het engelenuitzendbureau?

Het uitzendbureau werft engelen. Koppelt de engelen aan medemensen die wel een engel kunnen gebruiken. Verstuurt de informatie met instructies in de week voorafgaand aan eerste advent. En beantwoordt de vragen van engelen.

Wil je ook engel zijn?

Mail dan je naam, je mailadres, je telefoonnummer én de omgeving waarin je aan de slag wil als kerstengel naar omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl. Doe dat uiterlijk zondag 13 november.

Ken je mensen die een engel kunnen gebruiken?

Mail de naam van die persoon/dat gezin én de reden waarom je ze aanmeldt ook naar omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl. Doe dat ook uiterlijk 13 november.

We hopen dat veel kerstengelen zich aanmelden!

De medewerkers van het engelenuitzendbureau: Winanda de Vroe, Ivon Withaar en Lianne van der Wel

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz