Samen delen in warmte!

donderdag 17 november 2022

Zoals we twee weken geleden in de nieuwsbrief meldden, raakt de energiecrisis waarin we zijn terechtgekomen iedereen. Dat geldt ook voor onze eigen gemeenteleden. Niets is erger dan thuis in de kou de winter door te moeten komen.

Wij vroegen toen gemeenteleden die in de problemen zijn gekomen of die mensen kennen die in de problemen zitten bij ons te melden. De diaconie kan dan proberen een helpende hand te bieden. We vroegen ook om hulp van gemeenteleden die de energiecompensatie niet nodig hebben om die beschikbaar te stellen voor hen die daadwerkelijk klem zijn komen te zitten.

Giften
Nu, twee weken later, kunnen we melden dat we van meerdere gemeenteleden giften hebben ontvangen die de diaconie mag bestemmen voor dit doel. Wij zijn jullie daarvoor heel dankbaar, omdat wij nu daadwerkelijk ‘warmte kunnen delen’.

Warmte delen
Daarom nogmaals deze oproep: mocht je in de problemen zijn gekomen door de energiecrisis en zit je daardoor nu in de kou? Of ken je iemand anders die hulp nodig heeft? Neem dan contact met ons op. Wellicht kunnen wij een helpende hand bieden. Zo delen we onze warmte!

Concrete hulp
Maar ook op andere manieren kan de diaconie helpen bij het zoeken naar energiebesparing. Bijvoorbeeld om je thermostaat zuiniger af te stellen, tochtstrips aan te brengen enz. Heb je zelf hulp nodig of ken je iemand in je omgeving die wel wat warmte zou kunnen gebruiken? Neem dan contact op met de diaconie. Alle verzoeken worden vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld.

Jantsje Bakkeren, telefoon 06-22856358 of Jan Marcelis, telefoon 06-22226542

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma