Collecte voor Bethania Moldavië

vrijdag 25 november 2022

Komende zondag collecteren we voor de laatste keer voor Bethania in Moldavië. Wij hopen van harte dat je hen weer steunt. Zeker als je bedenkt dat afgelopen week de helft van de energievoorziening in Moldavië is weggevallen door Russische raketaanvallen op Oekraïense energiedoelen. Dat maakt het leven in Moldavië er niet makkelijker op.

Ouderen en kinderen hebben het zwaar omdat armoedeproblemen groot zijn: ouderen kunnen niet rondkomen van hun kleine pensioen. Kinderen groeien op zonder of met weinig ouderlijk toezicht.

Wat kan Bethania met jouw steun realiseren?

Het team van Bethania brengt met voedselpakketten bij gezinnen en eenzame ouderen. Kinderen krijgen de nodige schoolspullen, medicijnen, schoenen en kleding. Arme families krijgen kachelhout om hun huis in de winter te kunnen verwarmen. Alvast hartelijk dank voor je bijdrage.

Kerststukjes voor Moldavië

In het weekend van 17 december organiseren we een kerststukjesverkoop. Wij zoeken mensen die net als vorig jaar kerststukjes willen maken voor de verkoop. De geldelijke opbrengst gaat naar Moldavië. Heb je interesse, neem dan contact met ons op, via 06 21656126 of via ZWO-Oisterwijk@hotmail.com.

Meer informatie lees je hier.

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren, Jan Marcelis en Marieke Traksel
ZWO/Diaconie

Het contact met kerkelijke gemeente biedt me structuur en handvatten om mijn geloof levend te houden en door me actief in te zetten kan ik ook wat van dit geloof laten zien. Daarom bezoek ik de kerkdiensten en hou ik me graag bezig met allerlei organisatorische zaken binnen de kerk. Mijn man en ik hebben een paar jaar in Canada gewoond. Maar ook vanuit daar voelde ik me betrokken bij ons gemeente en bleef ik de kerk volgen.

Gerda van der Gaag