Lunchpauze-schrijfbijeenkomst voor Amnesty International

vrijdag 25 november 2022

Op 10 december is het de Internationale Dag van de Rechten van de Mens. Daarom is onze kerkelijk werker Lianne van der Wel op vrijdag 9 december in de huiskamer van de Voorhof aanwezig om de gelegenheid te geven om samen brieven te schrijven. Dit jaar wordt dat een lunchpauze-schrijfbijeenkomst.

Tussen 11 en 14 uur is er de gelegenheid om samen te schrijven of om de thuis geschreven brieven in te leveren. Dit alles om ontmoeting met elkaar te bevorderen en verbinding te bewerkstelligen. Neem je eigen brood mee, Lianne zorgt voor een kopje soep, thee of koffie erbij!

Voorbeeldbrieven

Vanaf vrijdag 2 december liggen voorbeeldbrieven in de kerk. Ook liggen er blanco kaarten die versierd kunnen worden. Als de brieven en kaarten geschreven zijn, kun je ze persoonlijk inleveren op vrijdag 9 december of uiterlijk zondag 11 december in de daarvoor bestemde ‘brievenbus’ stoppen.

Voor wie schrijven we in 2022?

Dit jaar hebben de mensen voor wie we schrijven één ding gemeen: ze zijn opgepakt omdat ze vreedzaam gebruikmaakten van hun recht om te demonstreren. Ze hebben niets misdaan, maar worden toch gestraft. Samen zetten we met brieven hun autoriteiten onder druk om hen vrij te laten of gerechtigheid te geven. En met kaarten aan de mensen zelf ben je een grote steun voor hen. We zijn ervan overtuigd dat een grote stapel brieven voor hen het verschil kan maken.

Het zou fijn zijn je te ontmoeten op 9 december in de huiskamer. Welkom!

Aanmelden is fijn, maar hoeft niet!

Lianne van der Wel

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland