Terugblik op het kerstfeest

woensdag 28 december 2022

Wat een feestelijke dienst vierden we op 25 december! In de kerk stond een kerststal en we zagen vooraf al dat er engelen aanwezig waren. Die hadden zich verstopt op de kansel.

Ds. Winanda de Vroe las het kerstverhaal voor en de kinderen beeldden het uit. We zagen Jozef en Maria op weg naar Bethlehem, de herders, de engelen en de drie koningen. Van één van de koningen was de kroon wel een beetje aan de grote kant: hij zag niet veel meer. En schaapje Pleun zat alleen maar heel aandachtig rond te kijken. Maar het verhaal kwam duidelijk over.

Na het kerstverhaal gingen de kinderen naar de kinderkerk, en was er voor de grote mensen nog een preek. En we zongen kerstliederen, extra feestelijk begeleid door Marjon Brouwer op piano en orgel en Frank Brouwers op klarinet. We sloten weer samen af met het lied ‘Midden in de Winternacht’. Na de dienst verraste Marjon en Frank de aanwezigen nog met swingende christmas carrolls. Kortom: wat was het fijn dat we na 2 corona-kersten weer samen konden vieren!

> Bekijk de viering terug

> Bekijk de foto’s

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts