Nieuwe gezichten in de kerkenraad

donderdag 23 maart 2023

Afgelopen zondag was het een feestelijke dienst in een ouderwets goed gevulde kerk. We mochten twee nieuwe ouderlingen verwelkomen én een medewerker Pastoraat. En Ivon Withaar werd ontheven van haar taak als ouderling.

De nieuwe ouderling Pastoraat is Mieke Santegoets. Zij wordt daarbij ondersteund door Agien de Rooij, die de rol van medewerker Pastoraat op zich neemt. Agien maakt dus geen deel uit van de kerkenraad, maar vervult wel een belangrijke rol in het pastoraat. Ook Herma Apperloo werd bevestigd als ouderling. In het komende jaar neemt zij langzaam maar zeker de taken van  scriba Marjan van Wijngaarden over.

Brood

De kinderen van de Kinderkerk hadden voor de vier hoofdpersonen van de dienst een lekker broodmandje gemaakt, als teken dat zij ook brood voor anderen zijn.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts