Bezoek aan de de Liberaal Joodse Synagoge Tilburg

zondag 07 april, 2019
Locatie:De locatie van het evenement
Tijd:14:30

Als aansluiting op de film Paper Clips gaan we op bezoek bij de Synagoge in Tilburg. Een bijzondere gelegenheid om kennis te maken, of de kennismaking te hernieuwen.

We krijgen uitleg over de Liberaal Joodse gemeenschap en maken kennis met de verschillende gebruiken van de Joodse traditie. We sluiten de middag rond 16.00/16.15 uur weer af.

Omdat de Synagoge maar 8 minuten lopen is van het Centraal Station Tilburg, willen we zoveel mogelijk met de trein gaan. Voor mensen die slecht ter been zijn regelen we een auto. U kunt er natuurlijk ook altijd voor kiezen om op de fiets te gaan.

Aan deze excursie zijn geen kosten verbonden.

Er ligt een intekenlijst voor dit bezoek aan de synagoge in de hal in De Voorhof. U kunt zich vóór 1 april opgeven. Dit in verband met de veiligheidsregelingen in de synagoge. U kunt zich ook aanmelden bij Jantsje Bakkeren, telefoon 013-5217296 of 06-22856358.

« Agendaoverzicht

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma