The Passion: ‘Geef mij nu je angst’

donderdag 09 april, 2020
Locatie:Op tv: NPO1
Tijd:20:30

Door de coronacrisis zijn er in onze kerk geen diensten in de Stille Week en met Pasen. Ook gaan onze jongeren niet naar The Passion in Roermond, zoals we gepland hadden. Toch kunnen we allemaal op tv het verhaal van het lijden en sterven van Jezus meemaken met de alternatieve live Passion-vertelling.

Actueel en relevant

We zitten er allemaal middenin: tijden van angst, onzekerheid, ziekte en isolatie. En juist nu is het verhaal van The Passion actueel en relevant. Het verhaal van het lijden en sterven van Jezus staat stil bij de dingen waar wij als land en als individuen naar hunkeren: hoop voor een land dat angstig is, opoffering in een tijd waar we elkaar zo hard nodig hebben en verbinding voor de vele Nederlanders die zich verloren en alleen voelen.

Klik op de foto voor meer informatie.

« Agendaoverzicht

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma