Concert voor Oekraïne

zaterdag 23 april, 2022
Locatie:Petruskerk
Tijd:14:30

Het koor ‘Zang en Vriendschap Oisterwijk’ organiseert een benefietconcert voor Oekraïne. Het koor heeft een band met Oekraïne door jongenskoor Dzvinochok uit Kiev. Dat koor was twee keer bij hen te gast.

In oktober 2019 gaf Zang en Vrienschap nog samen met het jongenskoor een concert in de kapel van de Catharinenberg. De kapel puilde toen uit. Veel Oisterwijkers hebben goede herinneringen aan dit jongenskoor.

Vredesconcert
Daarom organiseert Zang en Vriendschap een vredesconcert om de mensen in oorlogsgebieden, en in het bijzonder de mensen in Oekraïne, een hart onder de riem te steken en financieel te steunen.

Meezingen
Tijdens het concert wordt onder meer Dona Nobis Pacem en Land of hope and glory gezongen, en kan iedereen meezingen. Dirigent Ad Vergouwen studeert de liederen met de mensen in de kerk in.

Entree
De toegang is gratis, maar het koor rekent op je vrijwillige bijdrage voor Oekraïne.

« Agendaoverzicht

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer