Filmavond: Paper Clips

vrijdag 05 april, 2019
Locatie:De Voorhof
Tijd:19:30

Het begon als een les over vooroordelen…Wat verder gebeurde was een wonder. Paper Clips is een bijzonder verhaal over leerlingen van een middelbare school in de Verenigde Staten. Als onderdeel van hun studie over de massamoord op de Joden in de Tweede Wereldoorlog proberen ze 6 miljoen paperclips te verzamelen die symbool staan voor de 6 miljoen vermoorde Joden.

Welkom vanaf 19.15 uur. De film duurt ongeveer anderhalf uur.

Na afloop is er nog gelegenheid om na te praten.

Kijkwijzer: voor alle leeftijden. Ook introducees zijn van harte welkom. Er zijn geen kosten verbonden aan deze avond.

Er ligt een intekenlijst voor deze filmavond in de hal in De Voorhof. U kunt zich ook aanmelden bij Jantsje Bakkeren, telefoon 013-5217296 of 06-22856358.

Bekijk hier de trailer van de film

« Agendaoverzicht

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers