Kerkdienst

zondag 05 juli, 2020
Locatie:Kerk en online
Tijd:10:15

Dit is de eerste dienst die we weer samen met elkaar in de kerk willen vieren. Aanmelden voor deze viering is verplicht.

Natuurlijk is het geen kerkdienst zoals vóór de coronacrisis. Maar het begin is er! De overheid stelt veel eisen aan bijeenkomsten zoals kerkdiensten. De landelijke kerk heeft daarom een protocol opgesteld. Onze kerk heeft dat weer vertaalt in een plaatselijk protocol. Dat betekent dat er heel wat maatregelen zijn rond de kerkdiensten. Bijvoorbeeld:

• Er is eenrichtingsverkeer: door de hoofddeur achter in de kerk naar binnen en door de Voorhof er weer uit;
  • Bij de ingang vraagt iemand naar uw gezondheid;
  • De kerk vult zich van voorin tot achterin – u kunt dus niet op uw ‘eigen’ plaats zitten;
  • We zitten anderhalve meter uit elkaar;
  • We houden de jassen bij ons;
  • We mogen niet zingen;
  • Er is na de dienst geen koffiedrinken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Mail naar scriba@pkn-oisterwijk.nl.

« Agendaoverzicht

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz