Kerkdienst: Regenboogviering

zondag 11 oktober, 2020
Locatie:Kerk en online
Tijd:10:15

Voorganger is ds. Winanda de Vroe.

Vandaag vieren we een regenboogviering. Het is namelijk Coming Out Dag: de dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan het moment dat een lesbienne, homo, biseksueel, transgender of intersekse persoon (LHBTI) openlijk voor zijn of haar seksuele geaardheid of genderidentiteit uitkomt. In deze viering willen we de liefde vieren en uitdragen dat iedereen welkom is.

De collectes zijn voor het Alzheimer Café en voor het werk van onze kerk. Er is kinderkerk en crèche.

> Download hier de liturgie

Jammer genoeg is de opname van de dienst door een technisch probleem mislukt. Je kunt de viering dus niet terugkijken. Lees hier de korte impressie.

« Agendaoverzicht

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers