zondag 26 september, 2021
Locatie:Kerk en online
Tijd:10:15

Voorganger is ds. Bram Grandia uit Doesburg.

Je kunt ook online meevieren via kerkdienstgemist.nl.

Open hier de liturgie van 26 september 2021

Collectes
De eerste collecte is voor het Kerk in Actie-project: Joodse en Palestijnse kinderen spelen samen. Joodse en Palestijnse kinderen groeien gescheiden van elkaar op. Door decennia van oorlog en conflict is er veel onderlinge haat en wantrouwen. In het dagelijkse leven komen ze elkaar bijna niet tegen. Het Rossing Center wil kinderen met elkaar in contact brengen. Kinderen van Joodse en Palestijnse scholen bezoeken elkaar in de klas en leren spelenderwijs over elkaars geschiedenis, tradities en identiteit. Ze vertellen in de klas over hun leven, geloof, hobby’s en school. Zo leren ze elkaar kennen en met elkaar omgaan. Belangrijk voor de kinderen zelf, maar ook voor de hele samenleving. Het geeft hoop voor de toekomst! Meer informatie is te vinden op www.kerkinactie.nl/israelpalestina. Geef aan de collecte of maak een bijdrage over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. KIA (zending)

De tweede collecte is voor het werk van onze kerk. Maak je gift over op NL10 RABO 0373 711 581 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Oisterwijk onder vermelding van ‘26 september’.

« Agendaoverzicht

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren