zondag 30 januari, 2022
Locatie:Kerk en online
Tijd:10:15

Voorganger is ds. Winanda de Vroe. Het is de eerste zondag in een serie van 3 carrouseldiensten. Daarin rouleren de predikanten van Tilburg, Oisterwijk en Hilvarenbeek langs de 3 kerken.

Je kunt meevieren via kerkdienstgemist.nl.

> Open hier de liturgie van 30 januari 2022

Prikkeldraadteksten
Het thema is dit jaar ‘Prikkeldraadteksten’. Dat zijn van die teksten die er op de één of andere manier altijd voor zorgen dat je tóch weer vast komt te zitten, net als in prikkeldraad dus. In een discussie, een verschil van mening of zelfs een kerkscheuring. We leggen de focus dit keer op vrouwen in de Bijbel.

Deze week staat Spreuken 31 centraal: ‘loflied op de degelijke huisvrouw’ (bijbel 1951), ‘loflied op de sterke vrouw’ (bijbel 2021). Over welk werk van de vrouw gaat dit?

Collecte
De eerste collecte is bestemd voor de diaconie. Maak je gift over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk, onder vermelding van ‘30 januari’.
De tweede collecte is voor JOP (Jong Protestant), en wel speciaal voor Sirkelslag. Maak je gift over op NL10 RABO 0373 711 581 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Oisterwijk onder vermelding van ‘JOP’.

« Agendaoverzicht

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren