Taizéviering

zaterdag 01 oktober, 2022
Locatie:H. Nicolaaskerk, Kastanjelaan Helvoirt
Tijd:19:00

Deze Taizéviering staat in het teken van ‘Matigheid’. Matigheid is de zelfdiscipline die een gezond evenwicht schept tussen werk, rust, beschouwing en spel. Je bent tevreden met genoeg. Matigheid beschermt je tegen de aantrekkingskracht van verslavende verlangens. Je verlangt niet naar meer en beter, omdat je vindt dat je genoeg hebt.

Het Taizékoor Lumen Cordium uit Helvoirt neemt de aanwezigen mee in het zingen van de prachtige vierstemmige oecumenische gezangen. Het koor wordt ondersteund door diverse instrumentalisten.

De kerk is open vanaf 18.30 uur. Er wordt om 18.45 met aanwezigen en koor ingezongen en om 19.00 uur begint de viering. Uw vrijwillige gift aan het einde van de viering wordt weer zeer op prijs gesteld.

Na afloop is iedereen achter in de kerk weer welkom om na te praten en elkaar te ontmoeten bij koffie of thee. Voor de kinderen is er limonade.

« Agendaoverzicht

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland