Thema-avond Kerk en armoede

woensdag 01 februari, 2023
Locatie:Lambertuskerk Vught
Tijd:20:15

Op 1 februari is er een Ringbijeenkomst van de gemeentes die deel uit maken van de Ring Den Bosch. Daar hoort de gemeente Oisterwijk c.a. ook bij. Het thema van de avond is Kerk en Armoede.

Ingrid Spit, schuldhulpverlener bij de (burgerlijke) gemeente Den Bosch vertelt over de rol en taak van de gemeente bij armoede van haar burgers. Daarna doet Nic Rijnbende, consulent bij de PKN, een workshop. Doel van de workshop is om de rol en taak van de kerkelijke gemeente bij armoedebestrijding scherp te krijgen. Daarbij delen we diaconale ideeën en acties, inspireren we elkaar en helpen elkaar om vorm te geven aan onze diaconale taak. Wat zijn de barrières? Maar vooral ook: waar liggen kansen, wat kunnen we (samen) doen?

Alle gemeenteleden zijn welkom. Plaats van samenkomst is de Lambertuskerk, Helvoirtseweg 5 in Vught.

« Agendaoverzicht

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren