Groot Huisbezoek

dinsdag 04 juni, 2024
Locatie:Bij de familie Bakkeren
Tijd:19:30

Het thema is: Waarom hoor je bij de kerk?

Waarom ben je bij de kerk? Hoe ben je er bij gebleven? Dat laatste spreekt niet vanzelf. Heel wat mensen die bij de kerk waren, zijn in de loop van de tijd vertrokken. Om verschillende redenen afgehaakt.

Open vraag
We gaan met elkaar in gesprek over de vraag die Jezus stelt aan zijn leerlingen: ‘Willen jullie soms ook weggaan?’ (Johannes 6:67). Hij vraagt dit in reactie op het feit dat veel mensen afhaakten. Aanvankelijk waren ze enthousiast, maar hun enthousiasme is bekoeld. Zozeer, dat ze vertrokken. Jezus stelt hen een vraag met ruimte in zich. Een open vraag. Het is een uitnodiging om iets te vertellen van de hoop die hebt.

• 19.30 uur: inloop
  • 20.00 uur: gesprek
  • 21.30 uur: afsluiting

Aanmelden
Het is handig voor de gastheren en -vrouwen als ze weten hoeveel mensen er ongeveer komen. Meld je daarom aan voor één van de avonden door een mail te sturen naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Zet in je mail voor welke avond je je aanmeldt. Je kunt je ook inschrijven via de inschrijflijst op de tafel in de hal van de kerk.

« Agendaoverzicht

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland