Kerk in Actie

Voor de periode van 3 à 4 jaar kiezen de diaconieën van de kerkelijke PKN-gemeentes Oisterwijk, Hilvarenbeek en Tilburg een Kerk in Actie-project. Samen steunen we deze projecten door het organiseren van diverse acties, zoals een kerststukjesverkoop, een wandel- of fietstocht, een gezamenlijke barbecue of het samen pannenkoeken eten.

Op dit moment steunen we het volgende project: Training in thuiszorg biedt werk én hoop in Libanon. Door de zware economische crisis in Libanon zoeken veel jongeren werk in het buitenland, waaronder veel ervaren verpleegkundigen. Ouderen blijven alleen achter als hun kinderen zijn vertrokken. Hierdoor is er veel vraag naar thuiszorgwerkers. Dat biedt Libanezen en Syrische vluchtelingen in het land de kans om in deze sector aan de slag te gaan.

Medische trainingen

Kerk in Actie ondersteunt medische trainingen voor Libanezen en Syrische vluchtelingen. Na hun diplomering kunnen ze vrijwel direct aan het werk en ook beter zorg verlenen aan hun eigen familieleden en buren. Dat biedt hoop voor de toekomst!

Meer weten?

We houden je via de nieuwsbrief en kerkbladen op de hoogte hoe het met dit project gaat. Je vindt ook meer informatie vinden via kerkinactie.nl/thuiszorglibanon. En natuurlijk kun je met vragen of opmerkingen ook contact opnemen via zwo-oisterwijk@hotmail.com.

Hans Cusell en Jan Kramer (Hilvarenbeek), Hans Bonis en Nikki Idema (Tilburg), Jantsje Bakkeren, Wini Zaaijer, Jan Marcelis en Marieke Traksel (Oisterwijk)

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren