Kerkdiensten

Elke zondag is er in ons kerkgebouw een kerkdienst (om 10.15 uur) waarbij naast de vaste predikant ook gastpredikanten uit verschillende kerken voorgaan. Er is tijdens de dienst ruimte voor de kinderen en er is voor hen crèche (0-4 jaar), kinderkerk (4-12 jaar) en jeugdkerk (12+).

We zingen uit het Liedboek – Zingen en bidden in huis en kerk (2013), daarbij begeleid door één van de vier organisten. Ongeveer zes keer per jaar vieren we de Maaltijd van de Heer waarbij iedereen welkom is. Met zekere regelmaat worden er tijdens de dienst kinderen (of volwassenen) gedoopt.

Na afloop van de kerkdienst is een ieder welkom voor een kopje koffie of thee in de Voorhof. (In coronatijd helaas even niet.)

Je kunt onze kerkdiensten op zondag live via internet meevieren of naderhand terugkijken. Ga daarvoor naar kerkdienstgemist.nl

Kerk in coronatijd

Wij houden ons aan alle adviezen van het RIVM: maximaal 30 bezoekers, anderhalve meter afstand, niet zingen, en gebruik van een mondmasker. Je moet je ook aanmelden als je de kerkdienst in de kerk wilt bijwonen. Dat doe je door uiterlijk vrijdag 18.00 uur vóór de betreffende zondag een mailtje te sturen naar reserveren@pkn-oisterwijk.nl. We bewaren de aanmeldlijsten maximaal twee weken, zodat we iedereen kunnen bereiken mocht er iemand ziek worden. Helaas is ook het koffiedrinken na de dienst even opgeschort.

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland