Jeugd 0 tot 4 jaar

Crèche
Elke zondag tijdens de kerkdienst is er crèche in de achterste zaal van de Voorhof. De crècheleiding verzorgt de opvang van de allerjongste kinderen van de gemeente (0-4 jaar). Er is een grote variatie aan speelgoed en knutselspullen. Je kind heeft het er vast naar zijn/haar zin! De kinderen komen aan het eind van de kerkdienst ook de kerk in, zodat we met elkaar de dienst kunnen afsluiten. Op dit moment bestaat er een vacature voor de crècheleiding, mocht je interesse hebben neem dan contact op het jeugdwerk.

Kerk op schoot
Vier keer per jaar vindt er een Kerk op Schoot viering plaats op zondagmorgen om 12.00 uur. De dienst is gericht op kinderen van 0 tot 4 jaar en hun (groot)ouders. Op het niveau van de kinderen beleven we een bijbelverhaal; we vertellen het verhaal, afgewisseld met veel liedjes (op bekende peutermelodieën) en belevingsgerichte activiteiten.

Zo hebben we bij het verhaal van de Ark van Noach bijvoorbeeld een bak met water met daarin een boot waarmee de kinderen kunnen varen, en voelen ze de regen wanneer ze natgespoten worden met de plantenspuit.

Elke viering begint met een ontmoeting met dominee Beer (zie hiernaast) waarbij we tijdens een liedje hallo, hallo, hallo, welkom bij Kerk op Schoot! hallo hallo hallo, wie ben jij? kennismaken met de peuters! Vervolgens proberen we een verhaal beeldend te maken door middel van veel liedjes (op bekende peutermelodiën), voelen, zien en doen!

U bent welkom met uw (klein)kind(eren)!
Bekijk meer informatie over onze Kerk op Schoot programma’s.

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland