Beleidsplan

Als Protestantse Gemeente Oisterwijk c.a. maken wij deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) en daarmee van de wereldwijde Kerk. Een kernpunt hiervan is dat de Kerk niet van ons is, maar van Christus . We worden aangespoord door Zijn Geest. De Bijbel vormt voor ons een bron van inspiratie en bemoedigt ons om open in de wereld te staan.

Wij willen een gastvrije gemeente zijn waar iedereen welkom is om aan te schuiven en mee te doen. Een plek waar ruimte is voor gelovigen en kleingelovigen, ongeacht kerkelijke of onkerkelijke afkomst.

Als Protestantse gemeente in Brabant vormen we wat geloofsbeleving betreft een pluriforme gemeenschap. Zo verschillend als wij mensen zijn, staan wij ook in het geloof en de invulling daarvan. Die vindt plaats in de zondagse eredienst, pastoraat en diaconaat. Maar ook in diverse activiteiten voor jong en oud. Wij zijn een levende en vitale gemeente en laten ons niet gijzelen door krimp en vergrijzing.

In ons beleidsplan 2021-2025 beschrijven we waar onze gemeente voor staat en wat onze plannen zijn.

> Lees het Beleidsplan PKN Oisterwijk 2021-2025

Het contact met kerkelijke gemeente biedt me structuur en handvatten om mijn geloof levend te houden en door me actief in te zetten kan ik ook wat van dit geloof laten zien. Daarom bezoek ik de kerkdiensten en hou ik me graag bezig met allerlei organisatorische zaken binnen de kerk. Mijn man en ik hebben een paar jaar in Canada gewoond. Maar ook vanuit daar voelde ik me betrokken bij ons gemeente en bleef ik de kerk volgen.

Gerda van der Gaag