Jeugd 4 tot 11 jaar

Kinderkerk
De kinderkerk is een activiteit voor kinderen van 4 tot ongeveer 11 jaar. Iedere zondagochtend komen we bij elkaar. Om 10.15 uur, als de kerkdienst begint, beginnen we allemaal samen in de kerk.

Na de opening van de dienst vertrekken we naar onze eigen ruimte in De Voorhof. Daar vertellen we een verhaal dat past bij de leeftijd van de kinderen. We sluiten meestal aan op het onderwerp dat die zondag in de kerk aan de orde is. Rond de kerkelijke feestdagen zijn er vaak projecten in kerk én kindernevendienst. Na het verhaal is er ruimte voor gesprek, een lied, een knutselwerkje of een spel. Tegen het einde van de kerkdienst gaan alle kinderen weer terug naar de kerk. Vaak praat de dominee of de leid(st)er van de kindernevendienst nog even met de kinderen. Samen met ‘de grote mensen’ sluiten we de kerkdienst af.

In de kerkdienst helpen de kinderen mee met het aansteken van de kaars en met de collecte. Soms hebben ze een inbreng in de voorbeden.

De vergaderingen van de leiding van de kinderkerk bestaan uit twee delen: een inhoudelijk gedeelte, waarbij de predikant aanwezig is voor toerusting en een praktisch gedeelte, waarin er van alles geregeld en afgesproken wordt. Lijkt het je leuk om ook mee te doen aan de kinderkerk? Neem dan even contact op met het jeugdwerk.

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren