Jeugd 11 tot 18 jaar

Jeugdkerk
Elke twee tot drie weken is er jeugdkerk in de Rotonde. Tijdens de dienst op zondag hebben we hier een eigen bijeenkomst, waarin aansprekende thema’s aanbod komen. Ook mag jezelf nadenken over een onderwerp en dit inbrengen voor de volgende keer. De thee staat bij aanvang klaar. Iedereen in deze leeftijdsgroep mag aansluiten.

Club412
Tijdens tweewekelijkse bijeenkomsten ontmoeten tieners (12-16 jaar) elkaar en maken ze op een laagdrempelige manier kennis met het geloof. Tijdens de avonden is er tijd voor een voor jongeren aansprekend inhoudelijk programma, maar daarnaast zeker ook voor plezier, spel en ontspanning. Iedereen, met of zonder christelijke achtergrond, is van harte welkom bij deze avonden. Club412 is gestart vanuit de parochies van Oisterwijk, Moergestel en Haaren en de Protestantse Kerk Oisterwijk.

club412

Dienst voor jong en oud
Drie keer per jaar vindt er een dienst voor jong en oud plaats. Dit is een zondagmorgendienst met medewerking van één van de jeugdgroepen van onze gemeente: de kindernevendienst, de jeugdkerk en de gespreksgroep voor 20-35 jarigen. In deze dienst wordt vaak gebruik gemaakt van de beamer (powerpointpresentatie over het thema, powerpointpreek) en luisteren of kijken we naar moderne liedjes over het thema. Soms met we het adhoc (jongeren) koor Animato.

De laatste jaren hebben we de volgende thema’s gehad:

– Happy Family
– Wij en Zij
– Cirkel van het Leven
– Vensters op de wereld
– Bidden en gebeden
– “Waar ga jij voor” over waarden en normen
– Wie zijn de profeten van onze tijd
– De geest en jij

Landelijk jeugdwerk
Voor meer informatie over het landelijk jeugdwerk van de PKN, JOP zie: www.jop.nl Hier vind je allerlei informatie over de activiteiten en acties van JOP.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts