Lectio Divina

dinsdag 12 december, 2023
Locatie:Kerk
Tijd:19.30-20.15

Lectio Divina betekent ‘lezen met het hart’. Het is een vorm van christelijke meditatie. Stukje bij beetje neem je een Bijbeltekst tot je.  Onze manier van Bijbel lezen is vaak gericht op het opdoen van kennis en informatie. We lezen graag met ons hoofd. Lectio Divina is juist gericht op het horen wat God de lezer vandaag met de tekst wil zeggen. Het ‘ontvangen’ staat  centraal.

Hoe ervaren of onervaren je ook bent, het directe contact met de tekst helpt je de woorden uit de Bijbeltekst echt te ervaren. Je leert de teksten op een andere manier kennen: voedzaam brood voor onderweg.

Kom het gewoon een keer proberen. Het duurt maar drie kwartier, maar kan je veel innerlijke rust en bezieling geven.

« Agendaoverzicht

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz