Volle kerk met Hemelvaartsdag

donderdag 18 mei 2023

Dit jaar vierden de samenwerkende gemeentes Tilburg, Oisterwijk en Hilvarenbeek Hemelvaartsdag in het mooie kerkje aan het Vrijthof in Hilvarenbeek. Het leuke van samen vieren is dat je op een ongedwongen manier mensen van de andere kerken leert kennen. Zeker omdat we de dag begonnen met een gezellig ontbijt. Daar kwamen zo’n 50 mensen op af – meer dan verwacht. Maar natuurlijk deelden we brood (geen vis) en was er genoeg voor iedereen.

Daarna een viering in de kerk. Daarin was naast het verhaal van Hemelvaart ook aandacht voor het gebed van Ignatius. Anneriet Boonen van pioniersplek Vita Tilburg nam ons mee in deze manier van bidden. We stonden stil bij wat er de afgelopen 24 uur in ons leven was gebeurd, en onderzochten in ons zelf op welke momenten we God hadden ontmoet in de ander of in de schepping.

Nooit alleen

Ook zongen we veel mooie liederen, waaronder lied 663. “Al heeft Hij ons verlaten, Hij laat ons nooit alleen. Wat wij in Hem bezaten, is altijd om ons heen.” Een mooie boodschap.

Gesprekken

Na de dienst zetten we de ontmoeting voort tijdens het koffiedrinken. De vele geanimeerde gesprekken waren een goed begin van een mooi lang Hemelvaartsweekend!

>Bekijk hier alle foto’s

Wie zijn wij? Als Protestantse Gemeente Oisterwijk c.a. maken wij deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Wij willen een gastvrije gemeente zijn waar iedereen welkom is om aan te schuiven en mee te doen. Een plek waar ruimte is voor gelovigen en kleingelovigen, ongeacht kerkelijke of onkerkelijke afkomst.

(Uit het beleidsplan)