Broer en Betty 60 jaar getrouwd

vrijdag 26 mei 2023

Op 17 mei was het 60 jaar geleden dat Broer en Betty Frankena in het huwelijksbootje zijn gestapt. We feliciteren ze hartelijk met dit bijzondere huwelijksjubileum. Dat deden we door bij ze lang te gaan met een mooie bos bloemen en een door Robert zelfgemaakte kaart. We hebben een heel gezellig gesprek gehad over van alles. Wat een bijzondere en lieve mensen zijn het!

Broer en Betty komen beide uit Friesland. Ze vertelden ons hoe ze elkaar ontmoet hebben via kerkelijke activiteiten. Betty spreekt nog graag Fries, terwijl Broer die taal thuis eigenlijk nooit heeft gesproken. Hij leerde Fries op school. Voor het werk van Broer zijn ze verhuisd naar Amsterdam, en dat was een hele omschakeling.

Asperges

Ze hebben op 17 mei, de heugelijke dag, samen met hun dochter gewandeld en geluncht in de omgeving van de Suikerberg bij Udenhout. Daarna hebben ze bij hun dochter thuis heerlijke asperges gegeten. In december vieren zij hun 60-jarig huwelijk met alle kinderen, kleinkinderen en zelfs twee achterkleinkinderen! We wensen ze alvast een onvergetelijk dag toe!

Robert Griek en Sandra van Triet

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts