Eindejaarscollecte voor hal kerk

dinsdag 26 december 2023

Ieder jaar in december vindt de eindejaarscollecte plaats. Deze collecte is traditioneel bestemd voor het plaatselijk werk in onze gemeente. Tijdens de laatste diensten van het jaar is er een collecte tijdens de kerkdienst. Verder krijgen alle gemeentenleden een mail met een verzoek om een vrijwillige bijdrage.

Dit jaar heeft de kerkenraad op verzoek van de kerkrentmeesters besloten de opbrengst van de eindejaarscollecte te bestemmen voor een opknapbeurt en voor de inrichting van de hal van de kerk en De Voorhof.

Wat gaat er gebeuren?

Er is onlangs in de hal/entree al nieuw isolatieglas in aangepaste kozijnen geplaatst, in het kader van verduurzaming. De wanden, deuren en plafonds worden geschilderd. Het aluminium deurbeslag wordt vervangen door koperbeslag, zodat er weer eenheid is met de deuren naar de kerk en de stilteruimte. Verder gaat de interieurcommissie nadenken over een nieuwe tafel die past bij de nieuwe stoelen.

Deze opknapbeurt brengt kosten met zich mee die niet begroot zijn. Daarom vragen we je voor deze eindejaarscollecte een gulle gift te doen. Hetzij in de collectezak, hetzij via de bank.

Namens het College van Kerkrentmeesters,
Jan Kos

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma