Actie Kerkbalans van start

zondag 31 december 2023

Deze maand gaat voor de vijftigste keer de Actie Kerkbalans weer van start. Alle gemeenteleden krijgen een mail of brief met het verzoek voor een jaarlijkse financiële bijdrage.

Geef vandaag voor de kerk van morgen. Dat is het motto van Kerkbalans. De kerk is immers niet alleen voor ons, maar ook voor de generaties na ons van grote waarde. Het is een plek waar we God en elkaar ontmoeten. Waar we rust vinden, omzien naar elkaar en het leven met elkaar delen.

Inspirerende vieringen

Ook het komende jaar willen we van betekenis zijn voor mensen die verdieping en ontmoeting zoeken. We willen uitnodigend zijn voor jonge mensen die hun leven nog voor zich hebben, en voor mensen die God nog niet kennen. We willen mooie en inspirerende diensten en vieringen organiseren, en verbindende activiteiten daaromheen. Maar dat alles kost geld.

Toezeggingsformulier

Doe daarom mee aan de Actie Kerkbalans en vul het toezeggingsformulier ruimhartig in. Dat kun je doen tussen 13 en 28 januari. Het formulier ontvang je via de mail of via de post. Hou mailbox of brievenbus dus in de gaten!

Doe digitaal mee!

Ongeveer tweederde van de gemeenteleden doen hun toezegging al digitaal via de website. Dat is heel eenvoudig en veilig. Wil je dat ook, meld je dan aan door een mail te sturen naar kerkrentmeesters@pkn-oisterwijk.nl.

Kerk van morgen

Door vandaag te geven, kan de kerk morgen blijven doen waar ze al eeuwenlang voor staat. Op naar de kerk van morgen!

Jan Kos en John Rodenburg
College van Kerkrentmeesters

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz