Bijzondere Diaconale Collecte

woensdag 10 januari 2024

Op zondag 14 januari is er een bijzondere diaconale collecte: Samen tegen armoede. Armoede is een groeiend probleem in Nederland. Een miljoen mensen kan de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen.

Met de actie Samen tegen armoede staan kerkelijke gemeenten, gefaciliteerd door Kerk in Actie, op tegen armoede in Nederland. De acute nood wordt bestreden door het inzamelen van voedselpakketten voor de Voedselbank.

Schuldhulpmaatje

Voor de lange termijn werkt Kerk in Actie samen met SchuldHulpMaatje om mensen te helpen uit schulden te komen of te voorkomen dat ze daarin terechtkomen.

Steun dit werk

Met de campagne Samen tegen armoede draagt Kerk in Actie samen met lokale kerken eraan bij dat mensen in armoede er niet alleen voor staan. Steun dit werk via de diaconale collecte a.s. zondag! Hartelijk dank voor je gift.

De diaconie

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland