Voorlopig resultaat Actie Kerkbalans 2024

vrijdag 16 februari 2024

Het voorlopige resultaat van de Actie Kerkbalans is dit jaar weer bemoedigend! Bijna drie weken na sluiting van de Actie zijn van de 337 adressen die zijn benaderd zo’n 222 toezeggingen binnen, bijna twee/derde dus. Het voorlopige resultaat is ruim 72.000 euro. Dat is zelfs iets meer dan wat er voor dit jaar begroot is.

Maar dat is ook hard nodig vanwege de sterk gestegen kosten en traktementen. We zijn natuurlijk erg blij met het voorlopige resultaat en bedanken de betreffende gemeenteleden van harte!

Een toezegging doen kan nog

Er zijn echter nog ongeveer 100 adressen die nog niet gereageerd hebben. Mocht je er door omstandigheden nog niet aan toe zijn gekomen om te reageren, doe je toezegging dan zo snel mogelijk. Want… geef vandaag voor de kerk van morgen!

Vrijwilligers bedankt

Tenslotte bedanken we iedereen die de Actie Kerkbalans dit jaar weer mogelijk heeft gemaakt, vooral de contactpersonen die de deuren langs zijn gegaan en de werkgroep Kerkbalans. Dank jullie wel!

College van Kerkrentmeesters

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren