Terugblik op de familieviering

vrijdag 23 februari 2024

Wat goed dat jij er bent! Dat is het thema van de Veertigdagentijd. En de eerste zondag daarvan vierden we een familieviering. Jong en niet-meer-zo-jong gingen samen aan de slag, zodat ze elkaar echt konden ontmoeten.

We begonnen met z’n allen in de kerk, waar we zongen en een inleiding op het thema hoorden. Daarna mochten we zelf aan de slag. Zo was er veel belangstelling voor de gespreksgroep die de verdieping in ging over de vraag: Wie heb jij nodig?  Maar ook de creatieve activiteiten waren populair.

Aftellen naar Pasen

Je kon een sleutelhanger maken waarmee je kunt aftellen naar Pasen. Anderen maakten een collage over de vraag: waar denk jij aan bij het thema? En weer anderen schreven kaarten voor gemeenteleden die er deze zondag niet bij konden zijn. In de Rotonde werd gewerkt aan bibliodrama.

Bibliodrama

Terug in de kerk blikten we terug op alle activiteiten, en beeldden de kinderen die mee hadden gedaan met bibliodrama het verhaal uit. Met iedereen samen sloten we in de kerk de viering weer af. Het was een mooie ochtend. Zoals we ook zongen: ‘Als je goed naar mensen kijkt, zie je iets bijzonders. In een mens komt God dicht bij, dat is echt een wonder.’

> Bekijk hier de foto’s

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers