Fietstocht voor Moldavië brengt 330 euro op

woensdag 16 juni 2021

Tussen Tweede Pinksterdag en 10 juni startte een aantal gemeenteleden vanaf ons kerkje om mee te doen aan de fietstocht voor Bethania in Moldavië, ons Kerk in Actieproject. In totaal hadden 41 mensen zich aangemeld voor deze tocht.

We werden de eerste paar dagen geplaagd door slechte weersomstandigheden, maar gelukkig waren er begin juni ook zonovergoten dagen.

Niet makkelijk
Onderweg moesten er vragen beantwoord worden over het Beeld- en Diaconieven, routenummers, afstand tot Boxtel en natuurlijke grazers. Ook werd er naar de vindplek van enkele foto’s gezocht. Dit bleek niet altijd even makkelijk te zijn. Het was soms zoeken naar de juiste locatie. Gelukkig brachten de meeste deelnemers het er goed van af.

Winnaars
De deelnemers met de meeste goede en complete antwoorden kregen een prijsje. Dat waren Gert-Jan en Rianne Leenknegt (korte fietstocht) en Anton en Nel Visser (lange fietstocht). Zij werden verrast met een hangplant.

Opbrengst
De fietstocht heeft 330 Euro opgebracht. Iedereen hartelijk dank voor de steun. We hopen dat u volgende keer weer met ons meefietst!

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel

Hans Zaaijer en Anton en Nel Visser.

• Gert-Jan en Rianne Leenknegt krijgen een plant van Marieke Traksel

Marieke Traksel verraste Gert-Jan en Rianne Leenknegt met een hangplant

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz