Nieuwe kerkelijk werker per 1 september

dinsdag 02 juli 2019

Goed nieuws! We hebben een nieuwe kerkelijk werker gevonden. Een benoemingscommissie bestaande uit 5 gemeenteleden heeft een unaniem voorstel gedaan. De kerkenraad heeft dit voorstel unaniem overgenomen.

Per 1 september benoemt de kerkenraad Lianne van der Wel – van Reeuwijk als kerkelijk werker. Zij gaat voor de duur van 1 jaar gedurende 12 uur per week bij ons aan de slag. Haar aandachtsgebied wordt het pastoraat.

Lianne van der Wel is een zeer ervaren kerkelijk werker. Momenteel werkt zij bij de Protestantse gemeente in Dordrecht.

De benoeming van onze nieuwe kerkelijk werker betekent ook dat ds. Annemarie Hagoort haar tijdelijke pastoraatswerkzaamheden gaat beëindigen. De kerkenraad bedankt haar heel hartelijk voor haar hulp in het afgelopen jaar.

Lianne van der Wel

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma