Oogstdienst: doe mee!

woensdag 23 oktober 2019

Elk jaar, nadat de aardappelen en de mais zijn binnen gehaald , de appels en peren geplukt en de groenten geoogst, wordt de oogstdienst gehouden. Deze kerkdienst staat in het teken van dankbaarheid voor alles wat de aarde het afgelopen jaar heeft voortgebracht.

Dit jaar is de oogstdienst op zondag 10 november

Inmiddels is het een traditie in onze gemeente om de gaven van het land na afloop van de kerkdienst te verkopen en de opbrengst te delen met hen die het niet zo goed hebben als wij hier in Nederland. De opbrengst is voor ons gezamenlijke project in Moldavië.

Ieder jaar hebben wij gulle gevers die de oogst van hun moestuin, hun lekkere baksels of andere ‘oogst’ met ons delen. Dit jaar willen wij de oogst wat uitbreiden. We merken dat smakelijke hapjes (zoet of hartig), cake, taart, soepen en ander kant-en-klaar lekkers goed verkopen. Daarom willen we u en jullie vragen om zo veel mogelijk te gaan bakken of kokkerellen!

Wat hebben we zoal nodig?

Oliebollen, cakes en cupcakes, hartige taarten, zoete taarten, soepen, loempia’s, worstenbroodjes, appelflappen en dergelijke.

Ook willen we andere diensten aanbieden. Denk daarbij aan: nagels lakken, kalligraferen, spelletjes waarbij je een prijs kunt winnen, cupcakes versieren en dergelijke.

Op de tafel in de hal van de kerk komt een intekenlijst te liggen. Daarop kunt u aangeven wat u wilt maken en/of doen. Ook kunt u dit per mail doorgeven aan Sandra van Triet: svtriet@gmail.com. Zet in de onderwerpregel: ‘Oogstdienst’.

U doet toch ook mee? We rekenen op u!

De kinderen en leiding van de kindernevendienst en ds. Winanda de Vroe

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts