Koop wijn en honing voor Moldavië

donderdag 11 februari 2021

Over bijna 40 dagen is het Pasen. We kijken vooruit naar een mooi feest. Wat is het heerlijk om dan een flesje wijn open te trekken. Deze keer kan dat met wijn uit Moldavië. De opbrengst gaat dan ook nog naar een goed diaconaal doel: ons project met Bethania in Moldavië.

Moldavië is al eeuwen een erkend wijnland met heerlijke en ook lokale wijnen. Tot voor kort waren die bij ons nog onbekend. De ZWO kan deze wijn via een importeur tegen inkoopkosten  aanschaffen. Er zijn twee soorten witte wijn, twee soorten rode wijn en een rosé.

Honingverkoop
Naast wijn kun je ook een Moldavische honing aanschaffen. Deze heerlijke acaciahoning is een van de lichtste en zoetste honingsoorten die er zijn. De honing is zacht delicaat, blijft zeer lang vloeibaar en komt van imkers die met een microkrediet hun bedrijf konden opstarten.

Bestel wijn en honing
Je kunt de wijn en de honing tot 10 maart bestellen. Zo doe je dat:

• Bekijk de vijf soorten wijn en twee soorten honing in dit Overzicht honing- wijnverkoop Moldavie 2021;
  • Stuur een mailtje naar ZWO-Oisterwijk@hotmail.com;
  • Zet in de mail je naam, adres, woonplaats en telefoonnummer;
  • Zet in de mail welke wijn (A ;B ;C ;D ;E) en/of honing (F ;G ) je wilt bestellen en hoeveel flessen je wil hebben;
  • Vervolgens krijg je van de diaconie een rekening toegestuurd. Bij je betaling vermeld je: ‘wijn- en honingverkoop Moldavië’;
  • Als de bestelling binnen is, krijg je bericht wanneer je bestelling kan worden afgehaald of geleverd.

Let op
Bij aankoop van minimaal 4 flessen krijg je 1 euro korting per fles. Dat mogen ook 4 verschillende soorten wijn zijn. Tip: bestel ook voor familie en vrienden!

Eerst meer weten?
Voor meer informatie kun je bellen met Jantsje Bakkeren 06-22856358, Digna Cusell 06-13611538 of Nikki Idema 06-43845816. Informatie over de wijnen vind je op promoldavie.nl

Alleen steunen kan ook
Wil je geen producten kopen, maar wil je ons wel steunen? Dat kan, heel graag zelfs! Maak je gift over op NL02RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse kerk o.v.v. gift Moldavië.

Namens de diaconie en de ZWO,
Digna Cusell (Hilvarenbeek), Hans Bonis en Nikki Idema (Tilburg), Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel (Oisterwijk)

>Overzicht honing- wijnverkoop Moldavie 2021

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma