Collecte voor Nigeria

donderdag 05 mei 2022

Op 5 mei vierden wij bevrijdingsdag. Wij gunnen anderen onze vrijheid ook. Daarom collecteren we zondag 8 mei voor slachtoffers van geweld in Nigeria.

Ruim 2 miljoen Nigeriaanse christenen en moslims zijn voor het geweld op de vlucht in eigen land. Een deel van hen wordt opgevangen in vluchtelingenkampen, maar de meesten zijn terecht gekomen in dorpen waar de inwoners zelf al nauwelijks rond kunnen komen. Met de komst van de vluchtelingen is er een tekort aan voedsel, water en hygiëne. Nigeriaanse kerken steunen de vluchtelingen op hun nieuwe plek, maar ook bij mogelijke terugkeer en het verwerken van trauma’s.

Noodhulp en traumahulp

Via Nigeriaanse kerken en organisaties biedt Kerk in Actie noodhulp om hongersnood te voorkomen en helpt christenen en moslims om hun leven samen te verbeteren. Daarom collecteren we voor dit project. De helft van de opbrengst is bestemd voor noodhulp, de andere helft voor structurele vredesopbouw en traumahulp.

Geef!

Maak je bijdrage over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse gemeente Oisterwijk o.v.v. KIA Noodhulp Nigeria. Alvast hartelijk bedankt!

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer