Fiets mee op Tweede Pinksterdag

donderdag 05 mei 2022

Op maandag 6 juni, tweede Pinksterdag, organiseert de diaconie/ZWO samen met de Protestantse gemeente in Vught een fietstocht om geld in te zamelen voor ons Kerk in Actieproject Bethania in Moldavië.

De tocht gaat naar de Protestantse kerk in Vught, waar je deze kerk kunt bezichtigen. Je wordt hier gastvrij ontvangen met een hapje en een drankje. Tegelijkertijd fietsen gemeenteleden uit Vught in tegengestelde richting naar ons kerkje. Het doel is ook om elkaar onderweg te ontmoeten. Om herkenbaar te zijn, vragen we je een petje of hoedje op te zetten.

Wil je meefietsen?

Tussen 12.30 uur en 14.30 uur kun je op eigen gelegenheid starten vanaf ons kerkje. We hebben een mooie route uitgewerkt die je van ons meekrijgt.

Hoe doe je mee?

Wil je je inschrijven als deelnemer van de tocht, stuur dan voor 6 juni een mailtje naar zwo-oisterwijk@hotmail.com of bel 06 – 21 65 61 26 (Marieke Traksel). Zet in je mail hoe laat je wil starten. We zorgen dan voor een goede spreiding van fietsers over de route. Vind je het leuk om met een ander gemeentelid te fietsen, dan zorgen wij voor een fietsmaatje.

Kosten

Voor 5 euro (meer mag ook) per routebeschrijving krijg je die per e-mail toegestuurd. Maak vervolgens je bijdrage over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestante kerk o.v.v. fietstocht op 6 juni 2022.

Alleen op bezoek

Kun je op 6 juni niet meefietsen, maar wil je toch graag de kerk in Vught bezoeken? Dat kan natuurlijk ook. Een kleine bijdrage wordt dan ook zeer gewaardeerd (zie bovenstaand rekeningnummer). De kerk in Vught sluit om 17 uur haar deuren.

Bij slecht weer stellen we de fietstocht en de bezichtiging van beide kerken uit.

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren, Marieke Traksel (ZWO/diaconie PKN Oisterwijk) en Henriëtte Rosema- van de Laak (diaconie Vught)

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma