Pinksterviering met een vonk van hoop

vrijdag 02 juni 2023

Wat heerlijk dat het weer dit jaar zo onbekommerd meewerkte tijdens de Pinksterviering in het Natuurlijktheater! Bijna 200 mensen waren getuige van dobberende gele dingen, die met een anker niet langer stuurloos waren. Kinderen zochten puzzelstukken die in het hele theater verstopt waren. Samen maakten die stukken de vonk van hoop tot een aardig vuur.

De volwassenen dachten na over de vraag: waaruit put jij hoop? Hoop werd gevonden in de natuur, maar ook in de mensen om je heen. Wat fijn dat de Geest van God daar allemaal in meewerkt!

Muzikaal

Muzikaal was het ook genieten met een pianist, trompettist, koor en dirigent en er kon ook meegezongen worden. De collecte was bestemd voor de Voedselbank in Tilburg, en leverde ruim 700 euro op.

Tot volgend jaar in het Natuurtheater, of eerder van harte welkom in de kerken!

> Bekijk alle foto’s

Fotocollage: Dit Maliepaard

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer