Gemeenteavond vol plannen

vrijdag 08 maart 2024

Zo’n veertig mensen waren op de gemeenteavond van dinsdag 5 maart afgekomen, waaronder ook gemeenteleden van Hilvarenbeek. Er werden die avond drie belangrijke onderwerpen besproken.

Het eerste onderwerp ging over de diaconie: nu we stoppen met de opvang van vluchtelingen, wat wordt dan het nieuwe speerpunt? Diakenen Jantsje Bakkeren en Jan Marcelis gingen daarover in gesprek met de aanwezigen. Consulent Nic Rijnbende begeleidde het traject.

Daarna vertelde Marcel de Pender over de plannen voor de diaconiehuisjes. Al per 1 mei gaat de aannemer aan de slag om de huisjes weer te laten voldoen aan de eisen van deze tijd.

Het laatste onderwerp betrof de samenwerking met Hilvarenbeek. Jan Kos praatte de aanwezigen bij over het onderzoek naar alle aspecten van dit samengaan. Daarna was er ruimte voor vragen en gedachtenwisseling. Een uitgebreid verslag lees je binnenkort in Samen op Weg.

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers