Terugblik op de familieviering

vrijdag 19 april 2024

Afgelopen zondag vierden we weer een familieviering. Een viering voor voor iedereen van 0 tot 100 jaar. Het thema was: Ga mee! Hoe is het om alles achter je te laten en in een onbekende toekomst te stappen?

Tijdens de viering waren er diverse activiteiten voor jong en oud. De gemeenteleden gingen aan de slag met het verhaal uit Lucas 6 vers 12 tot 16: Jezus kiest zijn 12 discipelen uit.  De leerlingen lieten alles achter, hun werk en hun familie, en gingen zomaar met Jezus mee. Hij maakte ze tot vissers van mensen. Dus werden er vissenkoekjes gebakken, werd er een hengelspel gedaan, verder doorgepraat over het verhaal en zelfs gedanst!

Lunchbuffet

We sloten de feestelijke viering af met lunchbuffet. Het was fijn om weer allemaal samen familie te zijn!

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts