Leeskring Vrouwen in de Bijbel (3)

maandag 22 januari, 2024
Locatie:Huiskamer Voorhof
Tijd:20:00 - 21:30

De Bijbel vertelt veel verhalen waarin mannen een hoofdrol spelen. Toch zijn er ook tientallen vrouwen die iets bijzonders hebben gedaan in de geschiedenis van de Bijbel. We hebben de neiging te denken dat de vrouwen in de Bijbel in een sociaal milieu leefden dat het onderdrukte. Een patriarchaal systeem waarin ze maar weinig rechten hadden.

Voor een deel klopt dit, maar wat hun beperkingen ook waren ze maakten vaak zélf keuzes, handelden in naam van anderen, hielpen bij de bevrijding van mensen, durfden te geloven dat God redding zou brengen, ze reisden, baden, namen het initiatief. Deze vrouwen waren over het algemeen heel gewone mensen. Ze kwamen niet in de geschiedenisboeken terecht, maar wél in de Bijbel.

Sommige keuzes en beslissingen waarvoor deze vrouwen stonden, hebben zich in de geschiedenis van de mensheid steeds opnieuw afgespeeld. Het zijn vrouwen zoals jij en ik. Maar toch ook weer niet… Wil je hen beter leren kennen? Doe dan mee met deze leeskring.

Wanneer: op maandagavond van 20.00 – 21.30 uur, op 8, 15, 22 en 29 januari

Opgeven bij: ds. Winanda de Vroe via wdevroe@pkn-oisterwijk.nl of telefonisch 013-5282175.

« Agendaoverzicht

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer