Proef het klooster Festival

zaterdag 30 september, 2023
Locatie:Korvelseweg 165, Tilburg
Tijd:14:00

Samen met de broeders Kapucijnen en een aantal andere organisaties op het gebied van welzijn of zingeving organiseert pioniersplek Vita op zaterdag 30 september een festival in het klooster. Het is een unieke kans om een keer een activiteit van Vita bij te wonen, want normaal gesproken zijn die alleen voor studenten. Je bent van harte uitgenodigd!

Op het programma staan workshops en meditaties. Zo neemt Anneriet Boonen je mee de stilte in, in de meditatieruimte van het klooster. Er is de mogelijkheid om aan verschillende korte meditaties mee te doen:

• Het Examengebed – een Ignatiaanse meditatie op zoek naar sporen van vrede, verbinding en hoop
  • Lectio Vitae – een inkijkje in je eigen leven en wat daarin om aandacht vraagt
  • Visio Divina – zoals Lectio Divina biddend bijbel lezen is, is Visio Divina biddend naar een kunstwerk kijken en luisteren wat dan ontstaat

Kunst, muziek en meer

De tuin van het klooster is open, je kunt kunst kijken of zelf maken, je kunt bosbaden, er is muziek, er kan op een moderne manier gebiecht worden en er is meer!

Details

Zaterdag 30 september op de Korvelseweg 165 (Kapucijnenklooster). Van 14.00 tot 18.00 uur is er een programma met onder andere onze workshops en meditaties. Vanaf 18.00 uur tot 20.00 uur is de tuin open met muziek van de studentenband van Fortissimo. Je kunt er een hapje eten kopen (of zelf iets meenemen) en nog even genieten van kloosterlijke gezelligheid. De toegang is gratis! Meer informatie over Vita Tilburg vind je hier.

Bekijk het hele programma

« Agendaoverzicht

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts